Derfor skal du ikke give op på forhånd, hvis du gerne vil i form og blive stærkere

Vi kender alle det med, at det kan være svært at tage sig sammen og komme ned i træningscentret. Når vi kommer hjem efter en lang og hård arbejdsdag, er det fristende at smide sig på sofaen og slappe af og koble fra, og før man ved af det, er aftenen gået, og det er på tide at komme i seng. Det er let at give op og tage til takke med den form, man er i, men hvis man virkelig gerne vil i bedre form og få en stærkere krop, er der god grund til ikke at give op på forhånd – med nogle små, lette tips er det nemlig lettere end som så at få trænet, og når man først er i gang, kan man hurtigt blive motiveret til at fortsætte.

Tag træningstøjet med på arbejde

Et af de bedste tips er, at træningstasken er pakket og er med på arbejde, således at man kan tage omkring fitnesscentret på vej hjem. Er man først kommet hjem, kan det være svært at tage sig sammen til at komme ud af døren igen.

Find en træningsmakker

Hvis man træner med en makker, er man mere nødt til at komme afsted til træning, end hvis man træner alene – man vil jo helst ikke brænde sin ven eller veninde af.

Start til en holdsport

At gå til holdsport er også god motivation for at få trænet. En sport, som man synes er sjov, gør, at man har lyst til at tage af sted, og der findes et stort udvalg af forskellige sportsgrene, man kan starte til.

Book en personlig træner

Har man brug for professionel hjælp for at komme i gang, kan en personlig træner være vejen frem. Med en personlig træner på eksempelvis Vesterbro, får man hjælp til træningen, og bliver dermed mere motiveret. Læs mere på athleticwarfare.dk.