Flyt virksomhedsarrangementet til nye omgivelser

Skal du og din virksomhed planlægge et møde, hvor I inviterer vigtige interessenter eller samarbejdspartnere med? Så undgå at falde i ”rutinefælden”. Rutinefælden er den vante løsning, som virker søvndyssende og dræner energien fra deltageren, hvilket er stik imod formålet. I stedet kan I passende udpege en ny destination, hvor I anvender nogle af de mange inspirerende konferencelokaler, der findes over hele landet. Der er faktisk flere gode grunde til det.

Få ny energi

Nye omgivelser er et frisk pust, der kan mærkes på energikontoen. Faren ved at mødes i de samme velkendte lokaler gang på gang er, at man ofte helt ubevidst falder ind i en bestemt rolle eller et bestemt mønster. Dermed dræber man ofte en kreativ proces allerede inden man tager hul på den, og forlader af samme årsag mødet uden mange gode og givende take-aways, der kunne hjælpe virksomheden med at løse vigtige udfordringer.

Det at mødes i nye omgivelser er desuden ikke bare med til at skabe fornyet energi og lyst til at gå derfra med en vellykket agenda. Ofte vil du have mulighed for at mødes et neutralt sted med dine kollegaer og partnere, så rejsetiden bliver ligeligt fordelt mellem alle deltagere.

Brug brainstormingsmetoden

Det kan være svært at få de nye vakse idéer, hvis man er tvunget til at sidde i samme lokale gang på gang. Walt Disney var kendt for sine kreative metoder, der gik ud på at søge ud i nye rum for at finde inspiration og få gode idéer. Netop den metode kan I gøre brug af – både indendørs og udendørs – hvis I mødes i inspirerende konferencelokaler, der tilbyder flotte inde- og udeområder. De mange forskellige indtryk fra farver, dufte, frisk vind, fuglelyde og meget mere vil stimulere hjernen på nye måder. Derudover vil et langt møde i samme lokale hurtigt få tung og indelukket luft, hvormed indeklimaet bliver en hindring for kreativitet og produktivitet. Brug i stedet den velkendte brainstormingsmetode kaldet ”Disney modellen” og opnå bedre resultater på kortere tid.

Få det hele serveret

Er du ikke interesseret i at skulle håndtere forplejning og sørge for alle redskaber som projekter, hurtigt WIFI, whiteboard etc.? Så book et professionelt konferencelokale, hvor I både har plads og redskaber til at udfolde jer – uanset om i er 5, 10 eller 20 personer. Det professionelle indtryk vil desuden smitte af på den måde, hvorpå jeres samarbejdspartnere anskuer jer.