Øg kendskabet til din virksomhed med et unikt og afspejlende logo

Som ny virksomhed er en af de vigtigste ting at skabe kendskab til virksomheden og dens foretagende. For at skaffe kunder i butikken skal folk først kende til virksomheden og det, den står for. En af de bedste måder at skaffe kendskab er gennem et logo. Et logo er dog ikke bare et logo – det er vigtigt, at kunderne kan identificere virksomheden blot ved at se logoet, og at logoet giver mening for virksomheden. Her er et par råd til, hvordan man som ny virksomhed kan udnytte logoet bedst muligt.

 

Logoet skal afspejle virksomhedens formål og værdisæt

Først og fremmest er det vigtigt, at logoet afspejler virksomheden. Kunderne skal gerne kunne forstå ud fra logoet, hvilken type virksomhed, der er tale om. Også eventuelle farver i logoet skal passe til virksomheden – eksempelvis kan grønne og naturlige farver bruges til en virksomhed, der går op i miljøet og bæredygtighed, mens sort og hvid er godt til stilrene og simple virksomheder.

Tryk logoet på merchandise og firmagaver

Når logoet er tegnet, designet og færdiglavet skal der udbredes. Jo flere der ser logoet og identificerer virksomheden gennem det, jo større bliver kendskabet til virksomheden. En af de måder, man let kan få udbredt kendskabet, er ved at trykke logoet på diverse merchandise. Eksempelvis kan logoet trykkes på løbe t-shirts, som medarbejderne så får udleveret til at bruge til DHL stafetten eller Copenhagen Half Marathon. Når først løbetrøjerne er brugt til det formål, vil medarbejderne sikkert blive ved med at bruge dem til løb og træning, og logoet bliver derved vist frem. En anden måde er at lave firmagaver, som kan gives til samarbejdspartnere og producenter. Eksempelvis kan der lavet nøgleringe med logo i høj kvalitet, som kan gives til samarbejdspartnere. Det er en lille ting, som alle kan have brug for, og som afspejler virksomhedens kvalitetsprodukter.