Prøv et anderledes firmaarrangement

Danske virksomheder er kendt for deres evne til at forny og omstille sig. Alligevel er vi sjældent synderligt kreative, når vi skal finde på nye tiltage til vores firmafester. Ofte ender vi ud i samme type event – og det er på trods af, at der findes nogle gode og anderledes firmaarrangementer, der bliver meget mindeværdige. Her kommer 3 bud på alternative firmaarrangementer, der nok skal forblive mindeværdige længe efter.

Den luksusorienterede – Vinsmagning

Vi har nok alle drømt om at prøve nogle rigtig dyre og eksklusive vine. Og det er lige præcis, hvad du kan byde dine ansatte, hvis du tager dem med til vinsmagning i Odense. Til vinsmagningen hører der sig naturligvis livlige anekdoter fra de særligt udvalgte vingårde, der har lagt druer til den smagfulde vin.

Vinsmagning kan ofte kombineres, hvis man samtidig ønsker at smage på eksempelvis dyr whisky, rom eller cognac fra fine kredse. Vinsmagning er særdeles velegnet, da alle introduceres til vinens verden på et niveau, hvor alle kan være med og suge viden til sig, der kan bruges til at imponere i andre selskaber.

Den samarbejdende – opklar et mord!

Forestil dig endnu en dag på kontoret. Du sidder i et møder og dagdrømmer, men så banker det på døren. Der er sket et mord på din arbejdsplads! Nu skal sagen opklares – og det kan kun ske med hjælp fra de skarpe hoveder i virksomheden. Kan I mon knække sagen?

Opklar et mord er en sjov og meget anderledes form for virksomhedsarrangement, hvor der stilles krav til samarbejde og kommunikation. Mordet kan naturligvis kun opklares, hvis alle samarbejder. Til gengæld skal et godt stykke detektivarbejde naturligvis fejres efterfølgende.

Den alternative – indspil en sang!

Har jeres arbejdsplads X-factor? Det finder i helt sikkert ud af, når I skal i lydstudiet og indspille jeres helt egen sang eller fortolke en klassiker.

Arrangementet egner sig naturligvis bedst for mindre firmaer eller afdelinger, da der er begrænset plads i et studie. Denne type event er til gengæld uovertruffen, hvis virksomheden eksempelvis er i en forandringsproces, og har behov for at sætte fokus på den på en sjov måde.