Sådan kommer du i gang med at motionere

De fleste danskere er godt klar over, at det er en god idé at motionere regelmæssigt for at holde kroppen sund og rask. Det er dog langt fra alle danskere, der har taget rådet til sig, og det kan der være mange grunde til. Måske har man en travl hverdag, hvor det kan være svært at finde tid til at motionere, eller måske har man svært ved at starte på den gode vane. Kan du nikke genkendende til et af de beskrevne scenarier, så er det på tide, at du sætter dig ned for at finde ud af, hvordan du kan komme i gang med at motionere til trods for, at du har en travl hverdag. Læs med herunder for at få gode tips og tricks.

Sørg for at starte stille ud

Har man pludseligt motivationen til at starte med at dyrke en masse motion, så skal man huske på, at det kan være en god idé at starte stille ud. Kaster man sig ud i for mange ting på én gang, kan man hurtigt miste motivationen, mens der også er større risici for, at man får skader og overbelastninger. Ender man med at få en skade, kan der gå lang tid, før man er klar igen, og så kan det være endnu sværere at få startet på den gode motionsvane. Eventuelt kan du spørge familie eller venner, om der er en eller flere, der har lyst til at træne med dig. Når man har en træningsmakker, har man nemmere ved at komme af sted, da man har en aftale, man naturligvis gerne vil overholde.

Det er vigtigt at restituere

Selv når man får den gode vane op og køre, og man får mere og mere lyst til at træne, så er det vigtigt, at man ikke går træningsamok. Det er nemlig vigtigt, at man stadig sørger for at restituere, så man ikke kommer til at gå på kompromis med velvære og sin sundhed. Døjer du eksempelvis meget med ømme ben efter træning, så kan det være, at du skal have fat i noget udstyr, der kan afhjælpe dig med netop den problemstilling. Læs mere her hvis du er interesseret i at blive klogere på, hvad det betyder, og hvad det indebærer. På den måde kan du nemmere finde ud af, hvordan du kommer problemet til livs, som ellers kan genere lidt.