Sådan sikrer du en god motionsvane og god restitution

Det er vigtigt at motionere og spise varieret for at kunne holde kroppen sund og rask. Du har sikkert hørt det før, og det er sikkert ikke sidste gang, du hører det heller. At få en sund motionsvane op og køre kan være svært, og har man før ikke haft en god vane med at motionere regelmæssigt, kan man blive meget overrasket over, hvor svært det kan være at få det til at fungere. Når man har haft en travl arbejdsdag, er det nemlig mere attraktivt at smide sig på sofaen end at hoppe i løbeskoene. Ønsker man dog at kunne opretholde en god, sund og aktiv livsstil, er det vigtigt, at man får motioneret, lige meget om man har travlt, og lige gyldigt hvordan vejret er. Mangler du inspiration og gode råd til, hvordan du får den gode motionsvane op at køre, så du samtidigt får restitueret ordentligt, så kan du blive klogere på netop det herunder.

Det er vigtigt at starte ud stille og roligt

Du kender det sikkert selv. Når man har motivationen til at starte en ny livsstil, skal det hele helst gå hurtigt, og det er kun en god ting, hvis man kan se resultater hurtigt. Det er dog vigtigt, at man ikke starter for hurtigt ud, da hverken krop eller sind kan følge med. Træner man for meget, uden at kroppen er van til det, kan man ende med en skade eller en overbelastning, hvilket kan sætte den nye livsstil på pause på ubestemt tid. Derudover kan man hurtigt miste motivationen, hvis man ikke oplever resultater hurtigt nok, eller hvis kører død i det hurtigt. Derfor er det vigtigt, at man starter stille og roligt ud, og at man samtidigt finder en sport, som man kan lide, og som man synes er sjovt.

Restitution er ligeså vigtigt som den gode motionsvane

Når man træner, skal man give kroppen lov til at restituere, og det er derfor mindst ligeså vigtigt at huske på. Restitution er alfa omega, hvis man ønsker at undgå en skade eller overbelastning, mens restitution også hjælper kroppen med at opnå en endnu bedre form. Læs mere her for at blive klogere på hvordan du kommer ordentligt i gang med den gode motionsvane, mens du også via linket kan blive meget klogere på, hvordan du finder ud af, hvordan din krop restituerer bedst.