Sælg på andres brands

Det kan være en god idé at anvende andre brands logoer på sin hjemmeside — hvis I får lov til det, selvfølgelig. Er der tale om velkendte brands, kan det vække tillid.

 

Hvis du har en hjemmeside eller webshop, så kan du vinde folks tillid, hvis du implementerer andres logoer på din hjemmeside. På den måde kan du faktisk få tilført noget af den værdi, deres brand signalerer — og det kan være givtigt for din forretning.

Hvis du i forvejen er en velkendt aktør, har det muligvis mindre betydning, men hvis den besøgende ikke kender dig så godt i forvejen, kan det give en tryghed at du låner lidt troværdig og kendskab fra i forvejen kendte brands.

Hvilke brands kan du bruge?

Det siger dog sig selv, at du ikke bare kan vælge et hvilket som helst logo og smide det op på din hjemmeside. Du kan selvfølgelig udelukkende bruge det, hvis du på den ene eller anden måde har noget at gøre med din virksomhed.

Grunk Event er landets største arrangør af firmajulefrokoster, alligevel er der nok en stor sandsynlighed for at du aldrig har hørt om dem, medmindre du har skulle bestille en julefrokost på et tidspunkt. Hvis man ikke lige kender Grunk Event kan man således måske være nervøs ved at skulle stole på, at de er den rette til opgaven.

Hvis man ikke lige har hørt om Grunk Event er der dog en god sandsynlighed for at du har hørt om Carlsberg, Nordea, Ford, Mærsk, Novo Nordisk, Coloplast og flere andre af landet største virksomheder. Disse bruges som referencer, og er dermed med til at sende et klart signal om at Grunk Event er i den absolutte elite på deres felt.

På den måde kan andre brands med til at sælge dig som virksomhed, også selvom der ikke er så helt klar forbindelse.

Du skal naturligvis altid spørger de retmæssige ophavsretsholdere om tilladelse, inden du går i gang med at implementere logoer (eller andre værker for den sags skyld) på din side.