Vil du gerne bevæge dig mere?

Kender du det med, at du jævnligt tænker over, at du godt kunne tænke dig at bevæge dig noget mere, men bare aldrig får dig taget sammen til det? Selvom du måske har et brændende ønske om at komme i gang, kan der sagtens gå uger, måneder eller år, hvor du aldrig kommer i gang. Når du først er inde i en hverdag, hvor du måske har travlt, eller i hvert fald hele tiden har forskellige ting at foretage dig, kan det være svært at se en mulighed for at få tid til bevægelse. Men faktisk behøver det slet ikke kræve meget af dig.

Start i de små

Som sagt behøver det ikke kræve en hel masse, og du kan sagtens bare starte i de små. Hvis du f.eks. begynder at gøre det til en vane, at du går eller cykler ned og handler ind i stedet for at tage bilen. Når først du har vænnet dig selv til at tage bilen hver gang, du har mulighed for det, vil du også blive ved med det. Men skift nogle af køreturene ud med en gåtur. På den måde får du automatisk noget stille og roligt bevægelse ind i hverdagen. Har du lidt længere til indkøb, kan du cykle. Hvis du gerne vil gøre det lidt længere for dig selv, men stadig få motion, kan du investere i en elcykel. Det vil holde dig mange år og samtidig give dig bevægelse. Husk selvfølgelig at køre med cykelhjelm, når du cykler. Se mere på https://elcykelinfo.dk/cykelhjelm

Brug en skridttæller

Som regel kan du godt selv komme til at glemme, hvor lidt du faktisk bevæger dig. Hvis du hele tiden har en skridttæller på armen, vil det motivere dig mere. Du kan f.eks. sætte et mål hver dag for hvor meget du skal gå. Har du så ikke nået dit mål, når dagen er ved at nå sin ende, kan du tage en aftentur rundt i byen, for at få indsamlet de sidste par skridt. Det her er noget, som hele familien kan være med på. Hvis I vil gøre det endnu mere motiverende, kan I gøre det til en konkurrence, hvem der går flest skridt om dagen. Vinderen får f.eks. lov til at vælge aftenmenuen den sidste dag på ugen. Igen, det behøver ikke kræve en hel masse faktisk.