Bliv god til SEO-optimering

At være god til SEO er blevet en nødvendig kompetence for enhver iværksætter. Det er dog nogle ting du skal have i tankerne, når du laver SEO, som du måske ikke er klar over. Her kan du læse mere om SEO og om hvordan du kan blive bedre til SEO optimering. 

Hvad er god SEO?

De fleste har et formål når de laver SEO om, at ligge som nr 1 på de søgninger man har set for sig i Google, eller måske også i andre søgemaskiner. SEO står helt kort for search engine optimization, eller søgemaskineoptimering på dansk. Det betyder simpelthen at man optimerer indhold mod at rangere godt i en søgemaskine. Uanset hvad dit mål er, findes der faktisk god og dårlig SEO, uanset hvad din virksomhed går ud på.

Det er blevet meget populært at betale for kliks og annoncer i Google, på Facebook og andre platforme der laver betalt annoncering. Problemet er bare, at denne type annoncer er blevet ekstremt dyre de sidste år, og det kan derfor ikke betale sig for mange virksomheder, at investere i annoncer og konkurrere mod virksomheder der har et meget større budget til markedsføring. Derfor kan det godt betale sig, at måske tænke lidt anderledes når det kommer til markedsføring. Det er jo engang sådan, at den gode rangering forsvinder i det sekund du stopper med at betale til annoncer. Hvorfor ikke lægge dine penge et andet sted for at lave god SEO? Læs mere om at lave SEO Optimering her.

Prøv en ny strategi

Det er en god ide at forsøge at prøve en ny strategi, hvis du sidder fast i en dårlig cirkel af annoncer og betale kliks, som i længden bliver alt for dyre, og måske ikke giver de resultater du havde håbet på. Der findes heldigvis andre ting du kan fokusere på når det kommer til SEO, for at få den effekt du drømmer om. Det kan nemlig lønne sig at fokusere på selve indholdet. Det er det man kalder for content marketing, for uanset hvordan man ser på det, så er indholdet kernen i enhver blog og på enhver hjemmeside, og det er indholdet der skal søgeoptimeres. Hvis man optimerer indholdet på en god måde, kan man sikre sig en organisk rangering i for eksempel Google.

Når du ikke har råd til at betale kliks og annoncer, så er det rart at vide a man har et godt indhold at falde tilbage på, der danner grundstammen for din hjemmeside. Godt indhold skal engagere læseren og ikke presse et budskap på dem. Når man engagerer læseren, vælger hun/han selv at læse videre og engagere sig i indholdet, og dit indhold der er godt optimeret og af høj kvalitet, kan få en højere rangering i søgemaskinen.

Når man kæmper om de organiske plasseringer i eksempelvis Google, så konkurrerer man på samme vilkår som alle andre, også de helt store virksomheder. Det er nemlig ingen der kan betale sig til de organiske plasseringer, det er noget man optimerer sig til. Der findes professionelle seo-bureauer der kan hjælpe med denne formen for digital markedsføring, altså content marketing, og få det bedste ud af din virksomhed. I modsætning til annoncer, er det en investering der i de fleste tilfælde kan betale sig, hvis man vælger en god SEO-ekspert.  Kvalitet og fokus på konkrete søgninger, kan være vejen frem til organiske kliks og organisk vækst for din virksomhed.