Sådan vælger du det rigtige webbureau til din forretning

Mange har brug for en pålidelig og kompetent digital partner til at styre ens online marketingbehov. Forøgelsen af antallet af digitale webbureauer har i de senere år har gjort det rette valg en vanskelig opgave.

At vælge den rigtige digitale partner er afgørende for din bundlinje. Den forkerte kan hurtigt tømme dit budget og have negativ indflydelse på dit branding. Så her er min anbefalede strategi for at finde et digitalt marketingbureau, der kan hjælpe din virksomhed med at vokse. Det kunne f.eks. være Morning Train webbureau.

Forstå dine behov og dit budget

Det første trin i processen er at forstå dine behov. Jo bedre du kan beskrive dine forretningsbehov med hensyn til hjemmeside, søgemaskineoptimering (SEO), reklame, sociale medier og grafisk design, desto bedre bliver dine samtaler med potentielle digitale bureauer.

Du skal også forstå dit budget, og hvad du er villig til at bruge. Der er ingen fast pris – du køber ikke en radiator til din bil. En god marketingmand skal kunne arbejde med ethvert rimeligt budget og indstille dine forventninger i overensstemmelse hermed. For eksempel vil en restaurant have en stor mængde arbejde på sociale medier og ikke meget reklame, mens en VVS-virksomhed typisk har et stort forbrug på reklame og lave sociale mediebehov.

At forstå dine behov og budget er det første skridt i at vælge det rigtige digitale marketingbureau.

Manglende gennemsigtighed er det mest basale og også det mest oversete, når der kommer til valg af webbureau partner. Start med at gennemgå dit webbureaus websted, og hvis du ikke kan se en adresse, telefonnummer og en klientliste, er dette bureau sandsynligvis ikke værd at bruge din tid på. Hvis et webbureau ser ud som om det skjuler noget, er det sandsynligvis.

Fuld gennemsigtighed bør være det første kriterium, når du vælger det rigtige digitale bureau til din virksomhed.

Sørg for at bestemme agenturets troværdighed og erfaring. Læs kundevurderinger på dit websted og gennemgå websteder som Trustpilot og lign. Alle webbureauer har haft aftaler, der ikke gik så godt, og det er vigtigt at få en idé om, hvordan de håndterede dem ud over anbefalinger fra de gode. Ring til disse referencer i stedet for at sende en e-mail – du vil blive overrasket over, hvor meget mere information du kan få fra et telefonopkald.

 

Endelig har webbureauet et anstændigt website? Ligger websitet højt ud i søgeresultater, der angiver dets SEO skarphed? Er de sociale mediesider korrekt vedligeholdt og med kvalitetsindhold?