9 tip til salg gennem nyhedsbreve

Nyhedsbreve kan være et rigtig godt markedsføringsværktøj. For at få fuldt udbytte kræver det, at man bruger dem på den rigtige måde. Her får du 9 tips til hvordan du skaber salg gennem din brug af nyhedsbreve.

  1. Arbejd med leadgenerering hele tiden. Dit arbejde med nyhedsbreve er et samme, uanset hvor mange du kan sende dine nyhedsbreve til. Hav gerne flere freebies, der får læserne til at tilmelde sig nyhedsbrevet
  2. Motiver også dine eksisterende kunder til at tilmelde sig nyhedsbrevet. Gode og relevante nyhedsbreve løfter loyaliteten og gør det meget lettere for dig at lave mersalg
  3. Brug et professionelt system til dine nyhedsbreve. Udover at det er professionelt og effektivt, gør systemet det også lettere for dig at overholde markedsføringsloven
  4. Læg en grundig strategi for din e-mailmarkedsføring, så dine nyhedsbreve arbejder sammen i hele kampagner, og så du er helt bevidst om rækkefølgen og indholdet, samt hvornår du bruger dine cases, så du får mest muligt ud af dem. Beslut dig for, hvad du vil opnå. Både med den specifikke kampagne og det specifikke nyhedsbrev. Dit call-to-action kan være meget andet end salg. Det kan også være, at du vil have dine læsere til at booke et møde, besøge hjemmesiden eller connecte med dig på de sociale medier
  5. Sæt tid af i din kalender, så du både har god tid til at skrive dine nyhedsbreve, og så du sikrer, at du skriver dine nyhedsbreve kontinuerligt. Det er den vedholdende indsats, der betaler sig. Ikke sporadiske nyhedsbreve, hvor læserne måske når at glemme, hvem du er, siden sidste nyhedsbrev
  6. Gør dig umage med alle dine nyhedsbreve. Professionelle tekstforfattere bruger gerne en hel dag på at skrive et nyhedsbrev. Det er der en grund til. Brug gerne en korrekturlæser, så du undgår at sende nyhedsbreve ud med fejl
  7. Skriv mange nyhedsbreve! Læserne skal påvirkes mange gange, før de er klar til at gøre noget. Og så længe du kun sender nyhedsmails til læsere, der selv har tilmeldt sig, er det ikke spam!
  8. Arbejd med segmentering, når du kan. Jo mere målrettet dine nyhedsbreve er, jo større effekt har de
  9. Husk: Dit nyhedsbrev er ikke kun tekst. Grafikken og teknikken skal også være i orden. Overvej derfor, hvem der skal hjælpe dig, så alle dine nyhedsbreve ser professionelle ud

Hvis din nysgerrighed er blevet vækket, så kan du læse meget mere om markedsføring gennem nyhedsbreve her.