Bliv klogere på branding af din virksomhed
Når du starter en virksomhed, er det ikke bare at lave nogle produkter og forsøge at sælge dem. Hvis du vil sikre, at folk lærer din virksomhed at kende, genkender den, kommer tilbage til den osv., er du nødt til at få skabt dig et brand. Et brand som folk kan huske. Men hvordan gør du det?
Design et logo
Når du forsøger at skabe et brand, er der nogle forskellige komponenter, der er vigtige. Hele vejen igennem er hvert valg, du tager, rigtig afgørende for dit endelige brand. Du kan ikke have et brand uden at have et logo. Dit logo skal være simpelt, men det skal samtidig symbolisere din virksomhed og dine produkter. Desuden skal det skille sig ud fra dine konkurrenters. Hvis du skal lave et logo, som forbrugerne husker og genkender, skal der ligges meget arbejde og tanke i. Det er nemlig langt fra ligegyldigt, hvordan det ser ud.
Dit logo skal ikke blot symbolisere din virksomhed og kunne fange folks opmærksomhed. Du skal også tænke over, at det skal fungere godt som tryk på diverse ting. F.eks. fungerer det godt at lave et kvadratisk eller rundt logo, fordi det passer ind på mange formater.
Giv dine ansatte profiltøj
Dine ansatte er virksomhedens ansigter udadtil. Derfor er det rigtig godt, hvis de klæder sig i profiltøj med virksomhedens logo og design printet på. Det er nemlig også en del af din virksomheds brand. Hvis du vil skabe et overbevisende brand, skal det hænge sammen hele vejen rundt. Det er også sådan, at en virksomhed virker langt mere professionel, hvis de ansatte har profiltøj på. Du kan finde profiltøj til firma her.
Find på et slogan
Når du har et slogan knyttet til din virksomhed, bliver det igen en del af dit brand. Sammen med virksomhedens navn og logo bliver det pludselig til et fuldendt brand. Når du laver et slogan, skal du ligesom med dit logo, bruge meget tid på at finde på det helt rette. Det skal være letgenkendeligt. Dit slogan skal være kort og præcist, så folk kan huske det, men det skal samtidig formå at fortælle, hvad din virksomhed beskæftiger sig med. Derfor kan det godt være rigtig svært at udtænke det rette slogan. Dog er det værd at bruge tid på, fordi det netop øger værdien af dit brand.