Få opstartet ny virksomhed på den bedste måde
Er det tid til at rykke fra garagen og ud i en bygning, hvor du kan udvikle din virksomhed endnu mere. Er det tid til at finde ny lokation og få helt gang i forretningen. Her kommer en guide til, hvordan du bærer dig ad, med at komme til tops, med at finde den rigtige lokation, få godt indvendigt inventar og få styr på markedsføringen, så din virksomhed bliver ved med at stige til tops.
Find den rigtige lokation
Når du skal have udvidet virksomheden, kræver det, at du finder den rigtige lokation. Både for din egen skyld, men også får eventuelle kundemøder. Det, at finde en plads inde i storbyen kan være rigtig svært og dyrt. Det kan derfor være en god ide at rykke lidt udenfor byen, men ikke så langt væk, at det ikke er muligt at komme derhen. Sørg derfor for at lokationen har god adgang til offentligt transport. Det vil gøre den mere attraktiv for både dine ansatte og kunder.
Hvis det ikke er muligt at finde en ledig bygning, kan det være en mulighed at finde en billig grund og nedrive bygningen, der ligger der i forvejen. Det behøver slet ikke være så uoverskueligt, som det lyder. Hos J-jensen.com har de mere end 30 års erfaring i nedrivning med fokus på omgivelser, miljø og arbejdsmiljø.
Når du har fået nedrevet den oprindelige bygning, kan du komme i gang med at bygge den helt rigtige bygning for dig og din virksomhed.
Den indvendige opbygning
Når du har fået fundet eller opbygget din bygning til din virksomhed, skal du til og få den rigtige indretning. Det virker som en ubetydelig ting, men det er faktisk rigtig vigtigt for både ansatte og kundekontakt. Er du en virksomhed, som skal have meget med kunder at gøre, som også kommer og besøger dig, bør du have gode mødelokaler.
Foruden mødelokaler, bør du tænke på dine ansatte, så de har de bedst mulige motivationsfaktorer i din virksomhed. Derfor er det en god ide at installere gode stationer, hvor de kan sidde med deres arbejde. Derudover bør farverne på væggen give god inspiration til de ansatte. Her er farver som gul god til arbejdsrum og forretningslokaler, da det skaber en åndelig og motiverende atmosfære.
Samtidig er det vigtigt med god teknologi og godt inventar. Har du en klinik eller arbejder du i et laboratorie, er der krav til dit inventar. Hos alfa-omega.dk kan du finde lige det inventar, du skal bruge.
Få styr på markedsføringen
Når din virksomhed er på plads lokations- og indretningsmæssigt, er det tid til at finde den rigtige metode for at få kunder. Det kræver du ud fra dit produkt eller service ved, hvilken målgruppe du har. Du kan lave spørgeskemaundersøgelser eller sætte en sporing på din hjemmeside for at se, hvem der besøger din side, hvilken alder de har og hvor de er fra. På den måde, kan du også finde din målgruppe.
Nu handler det om at ramme den målgruppe, hvilket du gør, ved at markedsføre ordentligt. Et godt udgangspunkt er at markedsføre online, da den digitale verden har udviklet sig over de sidste 10 år og fortsætter med høj hast. Der findes flere metoder til dette. Men ved at få styr på Facebook annoncer der rammer din ønskede målgruppe, kan du opsætte det på en måde, hvor du annoncerer på en bestemt måde til den eller de forskellige målgrupper du har.
En anden vigtig metode du bør gøre, om i er en gammel eller ny virksomhed, er at lave søgemaskineoptimering, som får jeres virksomhed op i søgefeltet på Google, hvis nogen søger på en service eller et produkt, som i sælger. Det kræver, i finder de rigtige søgeord at indsætte på jeres hjemmeside, og generelt optimere jeres hjemmeside.