Sådan bliver din virksomhed mere synlig på Instagram

markedsføring på instagramHar du, eller arbejder du, for en virksomhed, der ønsker at blive mere synlig på Instagram? Der er ingen tvivl om, at Instagram er et helt enormt effektivt værktøj for rigtig mange virksomheder rundt omkring i verdenen. Dette gælder især for de virksomheder, hvis målgrupper bruger app’en i deres hverdag. Platformen giver også mulighed for at være kreativ og for at skille sig ud fra mængden rent visuelt, men også i forhold til andre former for indhold: tekst og video. Vi hjælper dig med at gøre din virksomhed mere synlig på Instagram ved at komme med nogle gode råd.

Fremhæv dit brand

Eftersom Instagram er en meget visuel platform, er det også oplagt at du indretter din strategi for din branding på Instagram på baggrund af dette. Et marketingbureau kan også hjælpe jer med at formulere den rigtige strategi for Instagram til lige præcis din virksomhed.

Det er i hvert fald vigtigt at du udnytter denne egenskab, ved at have et fokus på de visuelle aspekter af dit brand. Derudover kan du bruge platformen til at tage det et skridt videre og personliggøre det. Instagram giver dig jo mulighed for både at skabe billeder, videoer og tekst og tilføje effekter og lyd til dem. Det er derfor oplagt at bruge platformen til at skabe en fortælling om jeres brand som en hjemmeside ikke kan på samme måde.

Brug hashtags

Instagram har en helt fantastisk egenskab i forhold til at skabe engagement og nye følgere: hashtags! Man må endelig ikke undervurdere effektiviteten af hashtags, og vi anbefaler derfor at bruge dem i alle opslag og kommentarer – hvor det altså passer. Det er samtidig også vigtigt, at man vælger de hashtags der passer bedst til indholdet og virksomheden – og ikke placerer dem hvor det virker tilfældigt eller som spam.

Lad jeres kunder lære jer at kende

Stories er et rigtig godt fundament for at jeres kunder kan lære jer bedre at kende. Ved hjælp af stories kan man filme en person eller flere fra virksomheden bag scenerne, eller man kan bruge stories til at adressere kunderne direkte. Det samme gør sig gældende for kommentarsektionen. Den er især relevant for jer at bruge, hvis I gerne vil have at jeres kunder lærer jer bedre at kende. I kan bruge kommentarer til at svare på feedback eller til at komplimentere kunder, der benytter sig af jeres produkt. Eller til at gøre dem opmærksom på jer.