Stryg til tops med AdWords
Google AdWords eller Google Ads er efterhånden ved at finde vej til selv lægmandsmunde. Det har været længe kendt, at Google reklamerer på deres egen søgeside og på deres netværks sider. Hvis man lige har søgt på drikkedunke til børnene, så kan du næsten være sikker på, at der, når du åbner din FB, er små reklamer ude i højre side for, ja, du gættede rigtigt, drikkedunke. Denne måde at bedrive marketing på er enorm effektfuld, og er med til at pege kunderne lige din virksomheds retning – hvis altså du har sørget for, at din hjemmeside er optimeret med AdWords.
Vær med hvor det sker
Der er to måder, man kan skabe større omsætning og opmærksomhed omkring sin virksomhed på, og det er ved at benytte søgeannoncer og displayannoncer.
Søgeannoncer er det , der kaldes for ’pull marketing’. Det er designet til at skulle trække kunderne igennem til et køb.
Displaymarkedsføring er det, der kaldes for ’push marketing’. Det forsøger at skubbe produkter, ydelser, tilbud mm. ud til de potentielle kunder.
Når du køber retten til et AdWord, så er det også det, der hedder et PPC-medie (pay per clik), som betyder, at du som ejer af annoncen betaler, hver gang der klikkes på annoncen. Prisen for søgeordene varierer alt efter hvor populært søgeordet er.
Toppen af poppen
Hvis du gerne vil stryge til tops og være med, hvor det sker, så er denne for markedsføring vejen frem. Du kan vælge selv at sætte dig ind i, hvordan det helt præcist fungerer, og kan ovenikøbet tage kurser i det, eller du kan vælge at gøre brug af en konsulent eller en freelancer, som har den nødvendige viden, og som kan hjælpe dig med at få den eksponering, som din virksomhed har brug for at komme helt i toppen, og dermed også få en profitabel indtjening og succes.