Udnyt dit logo mest muligt
Det kan være svært at komme frem på markedet som nystartet virksomhed, og veletablerede virksomheder kan hurtigt opleve at blive overhalet indenom. Derfor er det nødvendigt at gøre mest muligt for at være synlig overfor potentielle kunder, og her er logoet et godt sted at starte. Når firmaet har fået designet et logo, der afspejler virksomheden og giver mening for virksomhedens produkter eller services, handler det om at få det udbredt mest muligt, så flest muligt mennesker i Danmark bliver eksponeret overfor det. Det findes der flere forskellige måder at gøre på. I nedenstående får du et par forslag til, hvordan du kan udnytte din virksomheds logo.
Tryk eller brodér logoet på ryggen af tøj og skab synlighed
Hvis du har en virksomhed, hvor de ansatte ofte bevæger sig rundt i offentligheden, eller hvor de ansatte skal være synlige for kunder, kan en idé være at sætte logoet på ryggen af medarbejdernes tøj. Eksempelvis kan skiguider blive mere synlige for deres gæster på pistevisningerne, hvis virksomhedens logo er broderet på store og flotte rygmærker, som er syet på uniformerne. Eller de ansatte i en butik kan bære t-shirts, hvor logoet er trykt på ryggen, og foran på brystet, således at kunderne let kan spotte, hvem der arbejder i butikken, og hvem de kan finde hjælp hos.
Uddel firmagaver med logo
En anden måde at få udbredt logoet på er ved at uddele firmagaver med logo til virksomhedens besøgende og kunder. Det skal gerne være gaver, som er brugbare, og som kunderne vil benytte i situationer, hvor andre ser det, så logoet bliver eksponeret mest muligt. Nøgleringe, huer, kuglepenne og solbriller er forslag til gode firmagaver – men husk, at kvaliteten helst skal være i orden, hvis gaverne skal afspejle virksomheden på bedst mulig vis.