Derfor er Instagram-annoncering essentielt for webshops
Følgende indhold er sponsoreret
Det er svært at skabe salg, hvis man ikke reklamerer for sine produkter. Hvis man ikke gør det, ved folk ikke, at man eksisterer. Derfor er man nødt til at reklamere og annoncere. Driver du en webshop, bør du ikke tøve med at igangsætte annonceringsaktiviteter på Instagram, da det er en formidabel kilde til trafik og salg.
I dag er Instagram nemlig et af de største sociale medier i Danmark. En stor del af danskerne bruger Instagram dagligt, og derfor er der også gode chancer for, at du kan ramme et stort antal personer i din målgruppe ved at annoncere her. Driver du en webshop, kan det kun gå for langsomt med at komme i gang med dette.
Skal jeg selv stå for at annoncere på Instagram?
Det er ikke alle, der har lyst til at bruge penge på at få en specialist til at udføre deres Instagram annoncering. Det er der op til flere gode grunde til. For de fleste er det dog blot et spørgsmål om, at de ikke har lyst til at bruge penge på det. Det er en skam, for man skal ikke tøve med at lade en specialist stå for at klare dette.
Hvis du ikke har erfaring eller viden om, hvordan du skal bære dig ad med at annoncere på Instagram, er det vigtigt, at du ikke selv går i gang med det. Hvis du gør det, så kan det ende med at koste dig rigtig mange penge på sigt. Derfor er det langt bedre, at du i stedet finder en specialist, som du blot kan udlicitere det til.
I dag kan du finde et hav af sådanne specialister på det danske marked. Derfor er det også muligt at finde min. én, der kan stå for at klare din annoncering på Instagram. Det er dog vigtigt, at du sikrer, at du overlader det til et bureau eller en freelancer, der kan fremvise resultater fra tidligere kunder, som de har arbejdet for.
Hvorfor bør webshops annoncere på Instagram?
Der skal ikke være nogen tvivl om, at der er et hav af gode grunde til, at man som webshop bør annoncere på Instagram. Det er dog i høj grad som følge af, at du kan målrette dine annoncer på en sådan vis, at de kun bliver vist for folk, der er en del af din målgruppe. Derved undgår du at spilde dine marketingkroner.
For at kunne segmentere og målrette sådanne annoncer, er man dog nødt til at have en vis erfaring med deres platform. Det er netop derfor, at man ikke skal give sig i kast med dette på egen hånd, men i stedet udlicitere det til en specialist.
Dertil bør det også nævnes, at der er tale om målbar trafik. Du kan installere en pixel på din webshop, hvorefter du kan måle, hvorvidt der skabes salg via dine annoncer på Instagram. Derfor vil du ikke være et sekund i tvivl om, hvorvidt dine annoncer er rentable eller ej – og i så fald; hvor meget.