Sådan skiller du dig ud fra konkurrenten

I en digital verden som vi har i dag, kan det være svært at finde ud af, hvordan man som virksomhed skal kunne skille sig ud på blandt andet sociale medier. Der er mange virksomheder, der oplever, at kunderne er svære at holde fast i, da der er en stor konkurrence i forhold til tidligere. Det skyldes blandt andet, at mange forbrugere bliver påvirket at virksomheder fra alle vinkler hele tiden. I tv’et, på computeren, smartphonen, via radioen og når de går i gadebilledet.  Der er konstant nye indtryk, der kæmper om at sætte sig fast i bevidstheden for, at det netop er den virksomhed, der bliver valgt næste gang. Det er dog muligt at skille sig ud fra mængden ved hjælp af en stærk visuel identitet, der kan hjælpe kunderne til at huske din virksomhed, og hvad I står for. Det er derfor også vigtigt, at man har en god gennemslagskraft i gadebilledet, så den visuelle identitet har en rød tråd – både i det lokale og nationale gadebillede men også på nettet. Er du som virksomhedsejer derfor interesseret i opdateringer fra netop din by – så find flere på nyheder Aarhus.

Logoet kan være alt afgørende

For at kunne skille sig ud er det rigtig vigtigt, at den visuelle identitet afspejler, hvad din virksomhed står for. Det betyder blandt andet, at den skal kunne udtrykke hvilke kerneværdier I har, hvad I vil opnå og ikke mindst hvordan. I har altså mulighed for at udtrykke virksomhedens vision, mission og ikke mindst virksomhedens kernekompetencer. På den måde bliver kunderne informeret om, hvad de opnår med din virksomhed. Det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort at få dette til at lykkes. Derfor er der nogle ting, du skal være opmærksom på, når du skal have designet logo til din virksomhed. Det er nemlig logoet, der er ansigtet udadtil for virksomheden og også kernen i selve brandets identitet, og det er derfor det vigtigste element i forhold til at skabe en præference for kunden. For at et logo bliver godt skal det være:

  • Simpelt
  • Nem at huske
  • Målrettet din målgruppe
  • I stand til at skabe positive associationer

Når dit logo kan det, har du stor mulighed for at blive husket af kunderne og dermed have opnået en stærk visuel profil. Undersøg også muligheden for at kunne markedsføre virksomheden ud til de lokale via nettet, eksempelvis som nyheder Aarhus opdaterer nyheder og tips.