Trykt markedsføringsmateriale– aktuelt i 2019?

Vi skriver 2019 – snart 2020. Det er derfor fristende at tænke, at de der gamle analoge metoder til at markedsføre sig på ikke længere fungerer. Ikke desto mindre er der mange fordele ved at både satse on og offline. Det vil vi se lidt nærmere på her.

Gør det personligt

Trykte materialer kan bare noget på et andet plan, end digital annoncering kan. Det at man kan få overrakt noget fysisk til sine hænder, har en helt anden effekt end det man ser på skærmen. Tænk bare på, hvor dejligt det er at få overrakt et visitkort eller en pjece med et emne, som du har interesse for. Her kan du lynhurtigt orientere dig og suge de mange kræfter, der gemmer sig bag design og form, til dig. Det er særligt velvalgt, når man gerne vil etablere følelserne hos en kunde. Her får du mulighed for at fortælle en personlig historie, hvor din brochure eller andet så senere vil fungere som en opsummering for jeres samtale tidligere på dagen. Det er naturligvis også tilfældet, når du har givet en salgspitch eller fremvist noget andet.

Klister dig til forbrugeren

Særligt hvis du sælger en fysisk ting, vil klistermærker med eget logo være guld værd. En simpel ting som et klistermærke med dit brand på kan skabe genkendelighed eller awareness i mange sammenhænge. Sender du en pakke med posten? Så skal dit klistermærke selvfølgelig være på. Sende du noget i en gaveindpakning? Jamen så er tilfældet det samme. Her kan du også sætte dit klistermærke uden på, så måske endda flere gæster ser dit mærke.

Har dit klistermærke et fedt design, kan du også bare forære dem væk og vedlægge dem i dine forsendelser. Nu har du pludselig mulighed for at blive placeret på computere, skateboards, bøger og en masse andet, som mange andre kan tænkes at se. Det er da værdi for alle pengene!

Husk desuden at et klistermærke med dit eget logo også har plads til dine vigtigste USP’er, hvis du vil fortælle om dit brands særlige egenskaber.

Bliv set i offentligheden

Bannere, reklamer i toget, print på siden af en lastbil? Alt sammen har mulighed for at eksponere dig i den brede offentlighed. Husk dog, at du naturligvis skal være strategisk i dine valg. Sælger du f.eks. bilforsikringer, vil det være oplagt at være på siden af busser og lastbiler, da du bliver eksponeret lige foran din målgruppe ude i trafikken.

Ja, trykte reklamer spiller bestemt stadig en stor rolle!