Når man vil markedsføre sin virksomhed
Ønsker man, at ens virksomhed skal være en succes, så kræver det mere eller mindre, at der er gang i dens økonomi; Der skal altså sælges, så der kommer penge ind. Dog kan salg hurtigt gå hen og blive svært, hvis ingen ved, at ens virksomhed eksisterer.
Går man derfor med en plan om, at ens virksomhed skal være en del af folks bevidsthed, er det en god idé at overveje, hvilke reklameformer du kunne have interesse i. Det er klart, at er du nyopstartet i en lokal virksomhed, så har du ikke råd til de store motorvejsskilte. Du kan i stedet overveje at investere i små reklameartikler, hvor de mest kendte er kuglepenne, keyhangers og fx vandflasker.
1Fokusér på målgruppe og besked
Hvis du overvejer reklameartikler, så er det klart, at det skal give mening for en potentiel kunde at gøre brug af det lille stykke reklame. Når man normalt kender kuglepenne som den ultimative reklameartikel, skyldes det, at alle på et eller andet tidspunkt kan få brug for en kuglepen; Tømreren kan bruge kuglepennen sammen med en kunde til at signere papirer, til at tegne potentielle planer og tanker, samt benytte dem i privaten til at skrive en indkøbsseddel og andre huskenoter.
Keyhangers kan siges at have den samme bredde brugbarhed for den store befolkning, da alle kan have et behov for at administrere sine nøgler, så det ikke bliver et vanvittigt kaos med hundredvis af nøgler i én ring.
Ved at have øje for målgruppen så kan mere specifikke reklameartikler også sættes i værk. For eksempel kan producenter af byggematerialer som brædder, søm, skruer og andet. Størstedelen af ens kunder vil her være folk indenfor byggebranchen, og her kan man sagtens sætte sit logo på en tommestok, der oftest vil tages i brug i forbindelse med kundens arbejde, så der ligger en større, daglig reklame i sådan en artikel.
2Priser og brugbarhed
Det er klart at investere i reklameartikler ikke er noget du kan gøre gratis. Du skal overveje hvordan du vil budgettere reklameartikler så du føler at det giver mening for virksomheden på sigt. Her kan du overveje at sætte en mindstepris på, så i det øjeblik en kunde har købt for måske 500 kroner, så vedlægges en keyhanger, en kuglepen eller tommestok, så du skjuler indtægten for reklameartiklen, men også påvirker en kunde til at krydse den satte pris i tilfælde af, at de allerede ligger i nærheden af den i forvejen.
Og når det kommer til det skjulte, så er det også vigtigt, at man husker at holde det i de små, praktiske artikler. Mange kender t-shirts og trøjer, som kan være ganske behagelige at have på, men det blotter også fokusset på det givne objekt som en reklame, og kunder vil derfor kun se reklamen og vil afslå den på baggrund af, at de ikke ønsker at være reklamesøjler. Derfor når du vil investere i reklameartikler, så tænk også på ting som størrelse og brugbarhed.